نوشته شده توسط : تیم پزشکی

فشار خون بالا بیماری جدی است. فشار خون اولین چیزی است که پس از ورود به مطب دکتر مورد بررسی قرار می گیرد. مهم نیست برای سرماخوردگی یا تجدید تجویز نسخه نزد پزشک رفته باشید در هر صورت فشار خون شما گرفته و ثبت می شود.

چرا؟ فشار خون طبیعی چیست و چه اتفاقی می افتد اگر فشار ناگهان افزایش یابد؟ 

فشار خون توسط فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) اندازه گیری می شود. عدد بالا نشان می دهد هنگام ضربان قلب، خون چه مقدار فشار به دیواره های رگ ها وارد می آورد و عدد پایین فشار زمانی است که قلب در بین ضربه ها در حالت استراحت قرار دارد. محدوده فشار طبیعی برای عدد بالا بین 90 تا 120 و برای عدد پایین بین 60 تا 80 است.

فشار خون بالا زمانی است که عدد بالایی بیشتر از 140 و عدد پایینی بیشتر از 90 باشد. بالا رفتن ناگهانی فشار خون زمانی اتفاق می افتد که به صورت ناگهانی فشار خون شما بالا می رود و همان طور بالا باقی می ماند. فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که نیروی جریان خون در رگ های باریک بیشتر از حالت طبیعی است و باعث می شود که قلب سخت تر کار کند تا خون را از طریق رگ های خونی بدن انتقال دهد. افزایش ناگهانی فشار خون و یا پرفشاری بدخیم خون هنگامی رخ می دهد که فشار خون ناگهان و به سرعت افزایش می یابد.

بنابراین، چرا زمانی که هیچ نشانه ای از مشکلات قلبی وجود ندارد کنترل فشار خون مهم می شود؟ زیرا تا زمانی که بیماری قلبی (بخوانید: کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف این 2 ماده غذایی) شدیدی اتفاق نیفتد افزایش فشار خون دیده نمی شود. بعضی افراد سالها فشار خون بالا دارند اما هیچ علائمی دیده نمی شود؛ اما، آسیب به قلب هنوز می تواند رخ دهد. افزایش ناگهانی فشار خون علائم قابل توجهی دارد و باید جدی گرفته شود.

علل افزایش ناگهانی فشار خون 

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از هر سه بزرگسال آمریکایی، یک نفر از فشار خون بالا رنج می برد و تنها یک یا دو نفر فشار خود را کنترل می کنند. افزایش ناگهانی فشار خون معمولا در درصد کوچکی از افرادی که فشار خون بالا دارند، رخ می دهد. این افراد شامل جوانان بزرگسال، از جمله تعداد زیادی از مردان آفریقایی-آمریکایی است و افرادی که فشار خون بالا دارند موارد زیر را تجربه می کنند:

افزایش ناگهانی فشار خون به دلیل فعالیت های روزانه و فعالیت های روزمره اتفاق می افتد.

  • استفاده از داروها مانند داروهای مسکن، ترکیبی از داروهای مختلف و سوء استفاده از کوکائین و ماری جوانا می تواند موجب افزایش فشار خون شود.
  • مصرف مواد شیمیایی از جمله نیکوتین به افزایش ناگهانی فشار خون منجر می شود و سبب آسیب رساندن به رگ های خونی می شود.
  • عادت های غذایی برای حفظ فشار خون در سطح طبیعی مهم هستند زیرا چربی و سدیم در بسیاری از مواد غذایی باعث افزایش پروتئین خون می شود. همچنین باعث انسداد رگ های خونی می شود و منجر به ناراحتی های جدی مانند سکته قلبی می شود.
  • استرس بخشی از زندگی روزمره ما است و اضطراب در مورد نگرانی ها می تواند خطر افزایش فشار خون را دو برابر کند.
  • بیماری هایی مانند بیماری های کلیه، آسیب های ستون فقرات، تومورهای غده آدرنال، بیماری های مربوط به تیروئید و اسکلرودرمی می توانند فشار خون را به سرعت افزایش دهد.

بسیاری از علل دیگر نیز فشار خون را به طور ناگهانی بالا می برد. مصرف کافئین و الکل زیاد بر اعداد بالا و پایین فشار خون تاثیر می گذارد و باعث افزایش وزن و تغییر تعادل هورمونی می شود.

ادامه رد لینک زیر 

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: